Hiroshima, Skinkansen & Odaiba - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Hiroshima, Skinkansen & Odaiba - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Hiroshima, Skinkansen & Odaiba

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

24 Februari 2011 | Japan, Tokio

Tokyo, 24 februari 2011

Vanmorgen zijn we na het ontbijt nog een keer door het Peace-park, langs de A-bom Dome gewandeld en alle historische plaatsen, voordat we naar het station liepen. We hadden de Shinkansen (voor Stefan: de Nozomi SuperExpress) van 10.06 uur vanuit Hiroshima. Misschien overbodig te zeggen dat ook vandaag de trein weer op tijd reed. Ik kreeg op het station nog op mijn donder van een perron-medewerker. Ik dacht even een foto te maken van een aankomende trein. Op het perron staan allemaal hekjes, alleen waar de deuren zijn is een opening. Het leek mij mooi om van de binnenkomende trein een plaatje te schieten. Zoals ik eerder al eens geschreven heb rijden de treinen met een behoorlijke snelheid het station uit, maar ze komen dus ook met een aardige vaart binnen (onderweg remt de trein niet eens voor stations waar 'ie niet stopt en gaat er met zo'n 300 km/u doorheen). Ik werd letterlijk terug gefloten. Ik dacht eerst dat het om iemand anders ging en keek nog even achterom, toen ik terug keek rende de perron-medewerkers al op mij af :-).

Precies op tijd waren we terug in Tokyo. Bij het verlaten van de trein stonden de schoonmakers klaar, die ons met een vriendelijke buiging begroeten. We reizen naar Ueno en lopen naar ons hotel. Vanmiddag zijn we souvenirs gaan kopen. Dat valt nog niet mee, aangezien er hier niet veel souvenirwinkels zijn. Gelukkig zijn er bij de Senso-ji tempel, hier vlakbij, wel dergelijk winkeltjes. Na het 'shoppen' wandelen we nog even naar de Sky-Tree in aanbouw. Deze nieuwe toren wordt uiteindelijk 634 meter hoog, maar was vandaag nog maar 529 meter. Als we de volgende keer terug komen zullen we 'm bezoeken.

Vanavond zijn we naar de hipste wijk van Tokyo gegaan, Odaiba. Odaiba is gebouwd in de haven van Tokyo. Eigenlijk is het niet eens een echte wijk, maar meer een verzameling winkel-malls, hippe kantoren (bijvoorbeeld het hoofdkantoor van Fuji-Televisie), restaurants en een paar woontorens. Normaal gesproken niet helemaal ons ding, maar wat een hoop goed maakt aan Odaiba is het grandioze uitzicht op de skyline van Tokyo: werkelijk fantastisch! Tokyo by night is heel mooi om te zien. Vlak bij de grootste mall staat ook nog een Vrijheidsbeeld, met de Tokyo-baaibrug en de skyline zou je jezelf in New York kunnen wanen :-). We vinden een betaalbaar restaurant, met een prachtig uitzicht op de stad.

We wandelen nog even over de verlaten straten naar een reuzenrad. Naar eigen zeggen het grootste reuzenrad ter wereld, maar volgens ons is bv. het London Eye groter (we lezen wel in de comments wat de waarheid is). In ieder geval was het ritje met het reuzenrad de moeite waard, het uitzicht was fantastisch. Na de rit nog even een ijsje kopen en met de monorail en metro terug naar het hotel. Het was een mooi dagje zo; wakker worden in Hiroshima en 's avonds de skyline van Tokyo meepakken....

• 24 Februari 2011 - 16:30

Stefan:

het ferris wheel in Tokio staat op de wereld rang lijst op een negende plaats met 117 meter,
    het london eye staat daarin tegen op een 5de plek met 135 meter.
    de Beijing Great Wheel staat op nummer 1 met een hoogte van 208 meter. voor jullie een gemiste kans voor pa en ma een leuk idee voor de aankomende vakantie.

leuke verslagen tot nu toe!

• 24 Februari 2011 - 21:30

Pa:

Hallo Kanjers.

Nog voor de laatste keer gewandeld in het pies park en afscheid genomen van Hiroshima. Heeft wel indruk gemaakt lees ik tussen de regels door. Vraag me af of het je nog gelukt is een foto van de aanstromende HS trein te nemen, ondanks het fluiten.

Mark en Susanne, jullie stalen helemaal op de foto's, Mark jij vooral op die van Tokyo by night ! ......

En wat betreft de afmeting van het reuzenrad. Het is in Japan al jaren de vraag wie de grootste heeft !

Veel plezier nog deze laatste dag in Tokyo. Ik keek dagelijks met spanning uit naar jullie verslag.
    Elke dag weer.

Liefs Pa