Keizerlijk paleis, Shinjuku, Asakusa en Shibuya - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Keizerlijk paleis, Shinjuku, Asakusa en Shibuya - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Keizerlijk paleis, Shinjuku, Asakusa en Shibuya

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

25 Februari 2011 | Japan, Tokio

Tokyo, 25 februari 2011

Zo'n week vliegt voorbij, vandaag was de laatste hele dag in Japan. We hadden geen grote plannen voor vandaag, maar in Tokyo is genoeg te zien en te doen. Het was trouwens ontzettend lekker weer vandaag, een leren jas was eigenlijk te warm. Susanne deed 'm soms uit, maar omdat ik alle spullen er in bewaar houd ik mijn jas maar aan. Het weer is de hele week al perfect, vooraf waren de voorspellingen waardeloos; de verwachting was een week regen. Gelukkig waren dat maar voorspellingen en is de werkelijkheid een stuk beter geweest. Gistermiddag, na aankomst in Tokyo een paar spetters, dat was het.

Vanmorgen hebben we een Japans ontbijt genomen, niet echt een aanrader... Het vlees en de rijst waren goed, maar het drinken (een soort sesam-oliedrankje) en het rauwe ei zien we niet zitten. Als we het restaurant uit wandelen is het eerste wat Susanne zegt: zullen we nog ergens eten :-) In de supermarkt kopen we nog wat te eten. We nemen de metro naar het Keizerlijk Paleis. Er schijnt normaal gesproken een tour te zijn, maar niet op maandag en vrijdag... We bekijken het paleis en de gracht van buitenaf, maar dat heb je ook snel gezien. Nog een poging bij een andere poort, maar helaas. We besluiten om de stad maar in te gaan en daar wat te gaan drinken. Bij het ontbijt zat geen koffie en het was nu wel tijd voor een bakkie! Na de koffie gaan we naar Asakusa, waar vandaan de 'rivercruises' vertrekken. Voordat we aan boord gaan, eerst nog even lunchen. We eten bij de Mos Burger, een Japanse fastfoodketen, met bijzondere burgers.

De riviercruise brengt ons van Asakusa naar de haven en de eilanden die we gisteravond bezocht hebben. Het is best de moeite waard. Vanaf het water hebben we een mooi uitzicht over beide zijden van de stad. We zitten op een mooi plekje op het achterdek. Als we terug varen gooit Susanne haar benen onder de reling door en gaat lekker zitten zonnen. Na de cruise zoeken we een van de zeldzame terrasjes op om nog even in de zon te zitten. Waar we komen te zitten is trouwens niet eens een terras te noemen, er staat toevallig een tafel met een paar stoelen buiten. Bijzonder is dat ze bij het café waar we zitten alleen thee, koffie, chocolademelk én bier verkopen :-). We pikken de laatste zonnestralen mee, voordat de zon achter de flatgebouwen zakt.

Vanavond zijn we weer terug gegaan naar Shibuya, van dat hele drukke kruispunt. Hier hebben we de vorige keer ook lekker gegeten, dus we besloten om opnieuw in deze wijk een restaurant te zoeken. Ook vanavond is het gelukt, we hebben weer een aparte zaak gevonden. Alles op de kaart was 270 Yen, drinken en eten. Je moest je bestelling via een touch-screen op je tafel doorgeven. Een leuk concept! We hebben heerlijk Japans gegeten.

Hoogtepunt ( :-) ) van vandaag was op de heenreis naar Shinjuku. De gemiddelde Japanner is extreem keurig en beleeft. Publiekelijk doen ze zeker geen misstap, door rood lopen doen ze bijvoorbeeld absoluut niet. Op de roltrap in de metro keken we even achterom, staat daar een jongen achter zijn vriendin de hele tijd in haar tieten te knijpen! Zij zagen niet dat wij het zagen en gingen dus nog even ongegeneerd door... Keurige jongens die Japanners :-)!

Morgenochtend nog even relaxed de dag beginnen en dan richting het vliegveld. We vertrekken om 14.55 uur weer richting het westen. Als alles goed verloopt landen we om 18.30 uur weer op Nederlandse bodem.

• 25 Februari 2011 - 15:03

Mart & Jose:

Lekker dat het een mooie week is geweest.
    We staan morgen op jullie te wachten. ( hij kan maar weer geland zijn)

groet en xx Mart / Jose

• 25 Februari 2011 - 16:41

Pa:

Hallo Kanjers.

Vanuit een mistig Nederland.
    Het zit er op.

Jullie vertrekken om 14.55 en landen om 18.30 op Schiphol.

Een goed en lekker korte vlucht.

gr Pa

• 25 Februari 2011 - 17:07

Josien:

we zullen morgen een volkoren broodje halen dan kunnen jullie weer geneieten van hert vo;koren brood.

Een hele goeie vlucht gewenst.En tot ziens maar weer.Gr Josien/Ma xx

• 25 Februari 2011 - 17:07