Another day at the beach - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Another day at the beach - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Another day at the beach

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

13 Augustus 2011 | Mozambique, Pemba

13 augustus 2011

Na het ontbijt slenteren we richting het strand en installeren wij ons opnieuw voor een dag Afrikaanse zon. Omdat het rustig is nemen we bezit van één strandbed (voor Susanne) en drie strandstoelen: één voor mij in de zon en voor alle twee ook nog een stoel in de schaduw. Onze ervaring van twee dagen geleden was zodanig, dat we ook maar een plekje in de schaduw reserveren...

Als we zo'n drie kwartier zitten, komt een van de medewerkers vragen of we zin hebben om mee te gaan voor een modderbad. In eerste instantie twijfelen, we liggen immers net, aan de andere kant is het ook wel leuk. We gaan toch maar mee. Het modderbad blijkt te bestaan uit twee onderdelen, als eerste de grove scrub en daarna de zachte scrub. O ja, en bij bad moet je je eigenlijk een klein rivierstroompje voorstellen waarin een enorme laag bagger ligt... Weer even twijfel of we er in moeten stappen, ach, wat kan ons het schelen! Twee Canadese kinderen die ook mee zijn twijfelen ook, maar als we modder naar ze beginnen te gooien doen zij ook mee.

Het tweede 'modderbad' blijkt aan de kust te liggen. Tot onze verrassing zakken te tot onze knieën weg in de modder! En stinken! Als we ons eenmaal helemaal met modder hebben ingesmeerd weet onze begeleider ons te melden dat deze modder voornamelijk bestaat uit uitwerpselen en resten van krabben... We laten de modder opdrogen en als het hard is spoelen we het in de oceaan af. Toch nog leuk om te melden: onze huid voelt inderdaad baby-zacht aan (zoals was voorspeld)!

We lopen terug naar onze strandstoelen waar we zon en schaduw afwisselen om niet te veel te verbranden. We krijgen ook te horen dat je hier vooral moet oppassen voor de morgenzon. Omdat de zon zo vroeg op gaat (en dus ook vroeg weer onder), bereikt de zon tussen 10.00 en 13.00 uur zijn hoogste punt...

's Middags stoppen we met zonnen voor een bush-walk. Dezelfde medewerker als vanmorgen neemt ons mee door de mangrovebossen en het achterland. We krijgen uitgebreid uitleg over allerlei soorten planten en dieren, wat op zich wel interessant is. Tijdens de wandeling worden we vergezeld door de 4 honden die ook op deze lodge leven. Tot slot bezoeken we (net als vorig jaar) ook een baobab. Bezoeken klinkt misschien wat vreemd, maar we kunnen echt ín de boom lopen. De baobab is enorm!

Al-met-al toch nog een redelijk actieve dag voor een luierdagje :-). Geen zorgen: we houden het nog wel even vol 8-)

• 13 Augustus 2011 - 17:35

Brenda:

sexy hoor al die modder jullie knappen er van op hihihi (grapje)

groetjes brenda

• 14 Augustus 2011 - 08:56

Josien:

Ik had niet verwacht mark ooit nog in uitwerpselen te zien staan.
    Maar je kunt wel zien dat jullie er van opknappen.

Gr.ma xx

• 15 Augustus 2011 - 08:30

Pa:

Altijd al willen weten hoe het is om tot je nek in de shit te zitten? Nou zo dus, het stinkt, je ziet er niet uit, en wilt er zo snel mogelijk weer uit. Maar als alles achter de rug is en je kijkt terug voel je je een stuk beter. Net als in het echte leven.

Zou zeggen, duik er nog maar een keer in.

Knapt een mens van op.
    Geniet nog maar een paar dagen in Noorwijk aan Zee.

Liefs Pa