Pemba & Wimbe beach - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Pemba & Wimbe beach - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Pemba & Wimbe beach

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

12 Augustus 2011 | Mozambique, Pemba

12 augustus 2011

Ondanks dat de zon hier al om 17.20 uur onder gaat en het dus al vanaf 17.45 uur zo donker als de nacht is, slapen we niet bijzonder goed in Pemba. Hoe dat precies komt weten we niet; het kan het kleine bedje zijn, of de kleine klamboe, of de warmte, of de vreemde geluiden midden in de nacht, of de diesel-generator, of de door de zon verbrande huid, of... ach ja, het kan van van alles zijn. We liggen om 22.00 uur al te slapen en de wekker staat pas om 7.45 uur, maar uitgerust wakker worden is er hier nog niet bij.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt weer richting het strand gegaan. Omdat we gisteren beide behoorlijk verbrand zijn, besloten we vanmorgen om maar niet in de zon te gaan liggen. De hangmatten zijn een aantrekkelijk alternatief! We brengen de morgen al puzzelend, beach-ballend en domino-spelend door. Geen straf overigens! 's Middags willen we het stadje gaan verkennen.

We kunnen een gratis lift krijgen van een van de eigenaren, Rudie. We willen eerst langs het “Late And Maybe-kantoor”, om te horen of we nog steeds op onze vlucht van maandag zitten. Dat blijkt het geval. Wel is, zonder enige vorm van bericht, onze vluchttijd gewijzigd.... We zullen maar zeggen dat het ondertussen al begint te wennen...! Na LAM wandelen we de stad in, allereerst op zoek naar het postkantoor. Voor het eerst deze vakantie is die zoektocht succesvol, maar helaas blijkt het kantoor dicht te zijn... Het zal wel aan ons liggen...

Pemba zelf blijkt een aardig stadje te zijn, maar er is geen reden om hier uren rond te wandelen. Het bestaat uit zo'n twee hoofdstraten en een paar zijwegen, meer is het eigenlijk niet. The place where it all happens in Pemba blijkt Wimbe-beach te zijn. We nemen een taxi die kant op.

Wimbe-beach is zoals je een tropisch bounty strand kunt verwachten: prachtig!! Leuk hier is ook dat er niet alleen westerse badgasten zijn, maar ook behoorlijk wat Mozambiquaanse. We wandelen het strand op en neer (zo groot is het nu ook weer niet) en gaan ergens wat drinken. Later bezoeken we nog een strandtent, waar we een hele mooie zonsondergang zien (17.20 uur...). We bestellen als avondeten weer eens een pizza, lekker! Als we relaxed iets zitten te drinken, komt er opeens iemand aanlopen met twee verse kreeften. Dat mensen hier met spullen aan komen lopen is trouwens niet vreemd, dat zien we de hele dag door. De man met de kreeften probeert ze eerst aan ons te verkopen, maar trekt ook de aandacht van de kok. Die begint buiten de poort meteen de onderhandelingen. In ieder geval staat er vanavond verse kreeft op het menu :-)!

We nemen het er goed van (Susanne is zelfs aan de wijn) en rekenen aan het eind van de avond nog geen 15 euro af... Mozambique is een fantastisch vakantieland :-)

• 12 Augustus 2011 - 18:58

Pa:

Back in Blokker !

Duurde even voor ik alle verhalen heb gelezen.
    Prachtig, maar ook wel spannend wat jullie meemaken.
    En, mooie foto's.

Even een update van het weer in Nederland. We hebben 1 regenbui gehad, van drie weken. Waar jullie nu in de " winter" zitten is het warmer dan hier in de " zomer".

Komt waarschijnlijk door de klimaatverandering :-)

Veel plezier aan het zonnige Zandvoort

Groeten Pa

• 13 Augustus 2011 - 08:42

Josien:

Nou jullie komen volgens mij uitgerust terug.
    Geniet er maar van.

Ma xxx