Dag 3 - Reisverslag uit Beijing, China van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Beijing, China van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

06 Juli 2009 | China, Beijing

Maak je geen zorgen, we houden het korter dan gisteren :-). Na een belabberd ontbijt zijn we per taxi naar de Ambassade van Noord Korea gereden. De eerste drie kwartier leek het goed te gaan, maar toen ontdekte we het ministerie van Buitenlandse zaken, waar we de vorige dag 5 minuten voor aankomst langs reden.... De taxi chauffeur heeft dus lekker aan ons verdient. De schade viel te overzien, we waren 62 yuan (delen door 10 = euro) kwijt voor ruim een uur in de taxi. Eenmaal aangekomen bij de Ambassade bleek binnenkomen niet zo heel gemakkelijk. We bleken bij de verkeerde ingang te staan, maar wegens het ontbreken van een beetje fatsoenlijk Engels duurde dat toch weer een tijdje om achter te komen. Uiteindelijk ons contactpersoon van de Ambassade gebeld. In eerste instantie vroeg hij ons om morgen terug te komen, maar toe we vertelde dat we voor de deur stonden was er blijkbaar wel tijd.

Na de paspoortcontrole mochten we naar binnen, waar je direct oog in oog komt met de Grote en Geliefde Leider. Het visabureau was sober. We moesten twee keer ons paspoort afstaan en kregen te horen dat we moesten wachten (én dat het wel even kon duren). We waren voorbereid op uren wachten, maar 20 minuten later stonden we mét visa weer op Chinees grondgebied! Susanne had in de buurt een metrostation gezien, maar wist niet meer precies waar. Na even zoeken vonden we een bord, het was inderdaad in de buurt. We bleken 3 haltes van ons hotel te zitten...

Weer terug in het hotel hebben we fietsen geleend. We mochten ze, na de borg van 600 yuan betaald te hebben, zo meenemen; kosteloos! Van een medebewoner van het hotel kregen we nog mee dat ze ons 'bijzonder dapper' vond, het verkeer in Beijing is inderdaad wel anders dan bij ons. Hier geldt het recht van de sterkste en als fietser sta je dan dus niet hoog in de hiërarchie. Vooral bij kruisingen met stoplichten is het oppassen. In Nederland geldt: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, hier dus echt niet! We zitten nu veilig en gezond in de bar van het hotel, alles is dus goed gegaan. Met de fiets hebben we de Verboden Stad doorkruist, zijn we naar de Drumtoren en Klokkentoren geweest en hebben we een Hutong bezocht. Tot slot ook Janshing-park bezocht, met uitzicht op de Verboden Stad. Na een paar uur trappen hebben we de fietsen terug gebracht en zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. Opnieuw heerlijk gegeten, al was het weer een veilige keuze: varken en kip. Misschien morgen maar eens naar een restaurant zonder (Engelse) kaart?!

Ps, het uploaden gaat zó traag, de foto's komen later wel...

• 06 Juli 2009 - 15:37

Hahaha
    geweldig die taxi chauffeur. het maakt niet uit waar je ter wereld komt, het zijn allemaal een stelletje kaffers :)
    Maar zo te lezen word het een indrukwekkende vakantie.
    veel plezier. en blijven bloggen he, blijven wij lezen
    groetjes brenda en stefan

• 06 Juli 2009 - 15:39

Pamela:

die stefan is een leuke gozer zeg

• 06 Juli 2009 - 15:39

dat hoor ik wel vaker

• 06 Juli 2009 - 15:40

dat hoor ik wel vaker

• 06 Juli 2009 - 16:49

Jose En Mart:

Hai

Mark en Susanne

Wat is het toch leuk om dit alles te lezen wij hebben niet zoveel te vertellen maar we zien uit naar het vogende verslag groet Jose en Mart