Dag 3, 20 juli 2010 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 3, 20 juli 2010 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 3, 20 juli 2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

21 Juli 2010 | Peru, Arequipa

Arequipa, 20 juli 2010

Vanmorgen vroeg opgestaan. Onze taxi stond om 7.00 uur voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen. Blijkbaar zijn we nog niet helemaal gewend aan de Peruaanse tijden, want het opstaan om 6 uur kost geen moeite, we zijn beide al ruim voor 6 uur wakker.

Op het vliegveld even inchecken, nog even ontbijten (het ontbijt in het hotel opende pas om 8 uur) en relaxed wachten bij de gate. De vlucht begint met wat turbulentie als we van de oceaan overgaan naar de bergen. Het uitzicht is trouwens geweldig! Rechts van het vliegtuig uitgesleten gletsjerdalen, die soms opgevuld zijn met wolken omdat ze lager liggen dan de omliggende hoogvlakte en aan de linkerkant doemen de vulkanen op; echt prachtig dus! Na de landing wandelen we van het vliegtuig naar het luchthavengebouw, we hadden onderweg de vulkanen wel gezien, maar als we uitstappen zijn we allebei verbaasd over het ongelofelijke uitzicht vanaf het vliegveld, die vulkanen zijn echt heel mooi om te zien! Omdat het zo hoort hebben ze ook hier een lopende band. Deze begint buiten het gebouw, je ziet de bagage aan komen rijden en op de band gelegd worden, vervolgens komt de band door de muur het gebouw binnen. We worden ook hier opgewacht door een agent van de reisorganisatie, dus dat gaat lekker makkelijk.

Na een 20-minuten rijden bereiken we het centrum van Arequipa. Tijdens de rit doet Arequipa en de omgeving een beetje denken aan Egypte of Marokko: de onbegroeide bergen, de manier van huizen bouwen, het grote aantal huizen wat niet afgebouwd is (met die ijzeren spijlen die uit het dak steken) en de manier van rijden zorgen voor dit beeld. We worden we vlak bij het hotel afgezet, we kunnen niet bij het hotel komen omdat de straat open ligt. De eerste indruk (van de buitenkant) van het hotel doet ons het ergste vrezen... Als we echter de poort door zijn lijkt het wel of we een andere wereld binnen stappen; onwijs mooi en zo anders dan je zou vermoeden! Na het inchecken lopen we Arequipa in. Dit is waar we voor gekomen zijn: prachtige gebouwen, fantastische omgeving (onbeschrijfelijk mooi!), authentieke bevolking en een lekkere atmosfeer. De hoogte is in het begin wel even wennen. Susanne had het gevoel alsof niet alleen haar handen en voeten aan het slapen waren, maar had ook een tintelend gevoel in haar rug. Gelukkig verdween dat later weer. Na het bezoek aan het Plaza de Armas hebben we het Monasterio de Santa Catalina bezocht, wat trouwens recht voor ons hotel ligt. De rondleiding die we kregen was erg boeiend, allemaal leuke feitjes. Omdat het al middag was en de zon begon te zakken kwamen de rode en blauwe straatjes en pleintjes in het klooster nog mooier uit. Het leverde in ieder geval mooie plaatjes op. Wat ook geinig was is dat ze inderdaad cavia's in het klooster hielden en niet alleen als huisdier :-). Na de rondleiding hebben we zelf nog een keer rustig door het klooster gezworven.

Het was tijd om ook even te geniet van de zon, die hadden per slot van rekening nog niet gezien in Peru. Een leuk terrasje opgezocht en ook meteen de coca-thee besteld. In eerste instantie durfde Susanne het niet aan, ze nam toch voor de zekerheid maar Coca Cola (“daar zit toch ook coca in”), maar later vandaag heeft ook zij de stap gezet. De smaak viel overigens niet tegen en met een beetje suiker maak je alles lekker.

Omdat we sinds het ontbijt op het vliegveld niet meer gegeten hadden besloten we op tijd te gaan eten. De kip was gisteren goed bevallen, dus ook vandaag weer pollo gegeten op het dakterras van een restaurant, met op de achtergrond de Misti-vulkaan. Wel vreemd was het dat het om 17.30 uur zo'n beetje de zon onder gaat en het dus om 18.00 uur volledig donker is. De stad is na zonsondergang wel prachtig verlicht. De sterrenhemel is trouwens ook fantastisch hier, natuurlijk omdat we midden in de woestijn zitten.

Het hotel is een stuk luxer dan in Lima, zo luxe zelfs dat we een bubbelbad in de kamer hebben. Terwijl ik dit zit te typen laat Susanne het bubbelbad vollopen, je raadt dus nooit wat wij nu ga doen... Inderdaad, heerlijk zitten bubbelen :-)

• 21 Juli 2010 - 08:45

Josien:

Coca is erg goed om aan de hoogte te wennen.Mark een brief gehad uit België Ma xxx

• 21 Juli 2010 - 15:07

Irene:

Super! Mark wat kun je mooi schrijven!! Ik lees met heel veel plezier jullie reisverhalen, geniet er van. Ga zo door. Wij wensen jullie een fijne verblijft en tot horens, Irene