Laatste dag in Victoria falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Laatste dag in Victoria falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Victoria falls

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

26 Juli 2011 | Zimbabwe, Victoria Falls

26 juli 2011

Vanmorgen toch maar even de wekker gezet. Na wat twijfelen hebben we gisteravond toch een helikoptervlucht geboekt. De twijfel zat 'm vooral in de prijs-tijd verhouding. Maar goed, uiteindelijk vonden we alle twee dat dit een een mooie plaats is om de eerste keer een vlucht met een helikopter te maken. Dus: boeken maar!

Vanmorgen werden we om 8.45 uur opgehaald, inderdaad niet belachelijk vroeg. Na een rit van een paar kilometer komen we bij het platform. Helikopterverhuur in Victoria Falls is goede business kan ik je vertellen! We gaan in totaal met 6 personen in de helikopter, 1 mocht er voorin. Door wat babbelen (en $10,- smeergeld) weet ik het plekje naast de piloot te bemachtigen. Een geweldige plek! In het begin is het even spannend, maar als je richting de watervallen vliegt, vergeet je dat snel.

Het uitzicht is fantastisch! De watervallen van bovenaf zijn misschien nog wel mooier dan van de overkant, zoals gisteren. De mist belemmerd het uitzicht niet en je ziet het totale overzicht. De foto's spreken voor zich, woorden kunnen het toch niet uitleggen.

Na de helikoptervlucht worden we teruggebracht naar de lodge. We besluiten om een bezoek te brengen aan een grote krokodillenboerderij, zo'n 5 km buiten Victoria Falls. We mogen een kleine krokodil vasthouden, door de lage temperaturen zijn ze toch niet zo snel :-). We zien een paar hele oude beesten, maar vooral veel redelijk kleine. In de boerderij worden zo'n 30.000 krokodillen gehouden. In het water waar de krokodillen in zwemmen is kleurstof verwerkt, zodat ze alvast de kleur krijgen die wij later als portemonnee, schoen of riem willen hebben. Het is een vreemd gezicht om diep-bruine krokodillen te zien liggen zonnen. Ook worden hun tanden elke 3 weken geveild; je wil natuurlijk geen portemonnee met gaten er in.... Als we de rondleiding hebben gevolgd, lopen we automatisch door de shop waar live krokodillen-producten gemaakt worden. Uiteraard kan je ook allerlei krokodillen-spullen kopen. We bedanken maar even (niet echt modieuze schoenen namelijk 8-) .

Na een bezoek aan de boerderij gaan we terug naar de stad. We bezoeken 's middags het Victoria Falls Hotel. Tot een paar decennia terug het meest luxueuze van Afrika en volgens sommige zelfs van de wereld. Het is nog steeds een prachtige plek, met in de verte uitzicht op de watervallen en de brug over de Zambezi. Terwijl we er naartoe wandelen vragen we ons af of we überhaupt naar binnen mogen in onze kledij.. Chique is anders namelijk. Bij aankomst krijgen we vriendelijk een hand en worden we naar het terras gebracht. Het uitzicht is werkelijk prachtig! Een fantastische plek! Het verschil met 100 meter verderop is ongelofelijk. Hier is alles chique, netjes duur, mooi, decadent, etc. Nog geen100 meter verderop sta je in het midden van de armoede...

De rest van de middag liggen we in de lodge aan het zwembad, even lekker in de Afrikaanse zon liggen! De kuiten van Susanne lijken ondertussen gewend te zijn aan verse buitenlucht. We hopen op een kleurtje aan het einde van de vakantie :-)!

Ps. morgen vertrekken we naar Hwange Park, waarschijnlijk hebben we dus een paar dagen geen bereik..

• 26 Juli 2011 - 17:18

Josien:

Het verbaast me niet dat Mark het lukt om voorin de helikopter te zitten.
    Nou ik hoop dat er weer snel een verslag komt, want daar kijk ik weer naar uit.

Gr. Josien xxx

• 26 Juli 2011 - 19:26

Marleen:

Ziet er goed uit ! Smeer je ze wel in, anders zijn ze zodirect bruiner dan de mijne !! X

• 26 Juli 2011 - 20:08

Paul & Marijke:

Hey!

De helicoptervlucht ziet er geweldig uit! Mooie foto's!
    Wel apart verhaal van de krokodillen.
    Geniet lekker van de zon!

Groetjes Paul & Marijke

• 27 Juli 2011 - 14:12

Pa:

Heerlijk.

Vanuit een net, duur maar chique terras van de omgeving genieten. Kijkend naar de waterval, Koud biertje erbij, of een koele witte wijn. Tegen een uur of 4 een portie borrelhapjes. Zouden die locals ook vaker moeten doen. Maakt het leven zoveel aangenamer. Jammer.

Veel plezier in Artis, en Susanne, VERGEET JE BRIL NIET.

liefs Pa