Bulawayo naar Gweru (Antilope Park) - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Bulawayo naar Gweru (Antilope Park) - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Bulawayo naar Gweru (Antilope Park)

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

02 Augustus 2011 | Zimbabwe, Harare

2 augustus 2011

Vanmorgen ging de wekker voor het eerst deze vakantie vroeg af, 6 uur om precies te zijn. De busreis naar Gweru staat op het programma. Het inchecken is om 7 uur, dus op tijd op. Als we beneden komen blijkt niks van wat we afgesproken hebben gedaan te zijn: er is geen ontbijt en ook de afgesproken taxi staat er niet. Opeens schiet iedereen in actie, er moet snel nog een ontbijt geregeld worden en er wordt druk getelefoneerd om een taxi bij de Bulawayo Club te krijgen. Een van de medewerkers schiet de straat op en weet daar een taxi aan te houden. Niet veel later komt de eerste gebeld taxi aan, maar onze spullen staan al in de andere taxi... Met een vers bereid ontbijtpakketje stappen we de taxi in.

Bij aankomst blijkt dat we weer veel te vroeg zijn, er is nog geen bus te bekennen... Sta je dan, met de ontbijtpakketje in de Afrikaanse kou! Als de bus er wel is checken we in en gaan zitten. Vlak na het vertrek neemt de hostes de microfoon en vraagt eerst de aandacht voor een gebed: dat de chauffeur ons maar veilig naar de bestemming mag brengen. Het gebed helpt, want na 2,5 uur staan we voor de Chicken Inn in Gweru. Susanne is weer heerlijk uitgeslapen! Met een taxi gaan we naar het Antilope Park, 6 kilometer buiten de stad. We zijn eigenlijk veel te vroeg, het inchecken begint pas om 14.30 uur. We laten onze bagage even bij de receptie en gaan een game-drive doen. Het voelt een beetje vreemd, na Hwange en Motopos is een game-drive in een omheind 9 km2 groot park niet meer 'the real thing'. Het voelt als een game-drive in Safari Park Beekse Bergen. Maar goed, als je daarna weer oog in oog komt met wilde dieren ben je dat gevoel alweer snel kwijt. Voordeel hier is dat de dieren niet direct wegrennen als ze een auto zien of horen, wat de foto-kans groter maakt. We zien trouwens ook nog dieren die we niet eerder gespot hebben.

Na de game-drive kunnen we tot 16.00 relaxen. De zon schijnt lekker en omdat we in een grote bungalowtent zitten krijgen we het 'campinggevoel'. Om 16.00 uur melden we ons op de afgesproken plek, maar daar is niemand. We raken aan de praat met een Nederlands stel wat rondtrekt door zuidelijk Afrika. Na een tijdje horen we dat er brand is in het park. Alles is hier kurkdroog, dus een brand zou goed kunnen. Via de walky-talky's van de medewerkers kunnen we horen dat er van alles aan de hand is. De olifanten zijn voor de zekerheid in het kampeergebied gebracht, zodat in het geval van nood de leeuwen vrij gelaten kunnen worden in het park. Maar goed, een middagactiviteit zit er voor ons niet in, iedere beschikbare medewerker is bezig met het blussen van de brand.

's Avonds na het eten zoekt onze gids ons weer even op. Wat we eigenlijk vanmiddag zouden doen, gaan we nu morgen doen, plus de activiteiten die oorspronkelijk voor morgen gepland staan.