Een dag op het strand - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu Een dag op het strand - Reisverslag uit Pemba, Mozambique van Mark & Susanne - WaarBenJij.nu

Een dag op het strand

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark & Susanne

11 Augustus 2011 | Mozambique, Pemba

11 augustus 2011

Vandaag even een kort verslag, simpelweg omdat we niet veel gedaan hebben. Ons plan voor vandaag: zonnen! En dat is uitstekend gelukt :-)!!

Na het ontbijt gaan we direct met de handdoek om richting het strand. We pakken 2 strandbedden en zijn klaar voor de rest van de dag. Het grootste deel van de dag hebben wij het strand voor onszelf, pas 's middags krijgen we gezelschap van 4 anderen. Rond een uur of 1 zit het zonnebaden er voor mij op, even te enthousiast in de zon en te weinig zonnebrandcrème (dan wordt je niet bruin he...) en zowel mijn voor- als achterkant zijn rood. Niet te erg, genoeg om de komende dagen rustig bij te kleuren! Susanne werkt met iets meer beleid (of verstand) en blijft de zon en de schaduw afwisselen tot dat we terug gaan naar ons huisje.

We hebben in het huisje geen stromend warm water, dit vanwege kostenbesparingen het milieu. Elke middag staat er in de douche (buiten) een grote ton op een houtsvuurtje. Het water in de ton is bloedheet en met behulp van een grote stalen beker en een koude kraan kan je zelf het water op temperatuur brengen, zonder dat je ook hier weer verbrand. In eerste instantie dachten we dat het niks zou zijn, maar doordat het buiten ook gewoon heerlijk warm is (zelfs de wind is warm), is het goed te doen.

Zo meteen eten we weer hier op het camp. We slaan hier tot nu toe de lunch over, omdat we eigenlijk alleen op het strand 'liggen te ademen' en als balans voor het vele eten dat we tot nu toe deze vakantie al gegeten hebben 8-)

• 11 Augustus 2011 - 20:31

Mart , Jose:

Nou ik zou het wel een weekje uithouden hoor zo lekker in de zon.
    Het lijkt wel alleen op de wereld, een voordeel heeft het wel, om een strandstoel hoef je je niet druk te maken.
    Geniet er lekker van. ( hoe zit het met de haaien of zittendie er niet )

Groet en xxx

• 12 Augustus 2011 - 08:22

Stefan:

He badgasten,

We zijn terug uit Berlijn.
    Bij deze ook ff alle, voor ons nieuwe, verslagen gelezen,
    Blijft allemaal indrukwekkend.

groeten

• 12 Augustus 2011 - 09:33

Josien:

Hallo vakantiegangers,

Ook wij zijn weer terug veilig en wel alleen autoraam kapot bijna een vreemde vrouw die heel graag met ons mee wilde rijen en een koolzuurgas fles

die volgens ons bijna ontplofte zodat we snel naar buiten zijn gerend maar voor de rest was het een geweldige reis.
    Zo en nu gaan we jullie reis weer volgen.

Gr.ma xx